کاشت مو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

کاشت مو شامل استخراج واحدهای فولیکولی و پیوند آن‌ها به مناطق آسیب دیده است به طوری که موهای جدید دوباره از آن محل رشد می‌کنند. درکاشت مو فولیکول‌های مو را از ناحیه پوست سر به نواحی که ریزش مو داشته باشد پیوند می‌دهند. از فواید کاشت مو این است که سبب می‌شود موها به طور طبیعی رشد ‌کنند و به همان رنگ موی اصلی باشند. رشد مو معمولاً بعد از ۲ تا ۳ ماه شروع می‌شود. این بهبود در مدت ۸ تا ۱۰ ماه کامل می‌شود. کاشت مو در سال‌های اخیر به دلیل افزایش میزان موفقیت این روش و پیشرفت تکنولوژی، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از جمله فواید کاشت مو عبارتند از:

  • رفع کچلیریزش موی آندروژنیک (طاسی با الگوی مردانه)، ۹۵ درصد کچلی در بین مردان را شامل می‌شود که منجر به کچلی زودرس در افراد می‌شود. کاشت مو راه‌حلی برای از بین بردن کچلی در زنان و مردان است که به رشد طبیعی مو کمک می‌کند.
  • ظاهری بهتراکثر افرادی که با مسائل مربوط به ریزش مو مقابله می‌کنند، حس خوبی نسبت به ظاهر خود ندارند. یکی از فواید کاشت مو می‌تواند ایجاد ظاهری بهتر باشد. پس از کاشت مو فرد احساس بهتری نسبت به ظاهر خود پیدا می‌کند و جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.
  • راه حل دائمی. درمان‌های موضعی و درمان‌های دوره‌ای به طور موقت به رشد مجدد مو‌ها کمک می‌کنند. کاشت مو یک روش دائمی است و نتایج پایدارتری ایجاد می‌کند.
  • افزایش اعتماد به نفساکثر افرادی که با ریزش مو مواجه هستند از ظاهر خود راضی نیستند و اعتماد به نفس‌‌ پایینی دارند. بنابراین یکی دیگر از فواید کاشت مو می‌تواند افزایش اعتماد به نفس فرد در روابط خصوصی و جمعی او باشد.
  • صرفه جویی در هزینههر چند کاشت مو از خرید یک دارو از داروخانه گران‌تر است ولی داروها در زمان طولانی‌تری منجر به نتیجه می‌شوند و باید چندین بار خریداری شوند. بنابراین در روش کاشت مو پول بیشتری ذخیره می‌شود و نتیجه باثبات‌تری حاصل می‌گردد. لذا یکی دیگر از فواید کاشت مو می‌تواند صرفه جویی در هزینه باشد.
  • ظاهری طبیعیدر سال‌های قبل هنگامی که مردم کاشت مو انجام می‌دادند ظاهرشان بسیار غیر طبیعی بود اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌تر، جراحان توانسته‌اند روش کارشان را کامل‌تر‌ کنند به گونه‌ای که نتایج طبیعی‌تری بعد از کاشت مو حاصل می‌شود. در پیوند مو، موی کاشته شده درست مانند موهای طبیعی رشد می‌کند و نیازی به استفاده از شامپو یا مواد شیمیایی خاصی برای حفظ تراکم آن نیست.
  • نگهداری و مراقبت کمتر. در حالی که روش FUSS (Follicular Unit Strip Surgery) کاملاً تهاجمی است و به مراقبت و زمان بیشتری جهت بهبودی نیاز دارد، روش‌هایی چونFUE (استخراج واحدهای فولیکولی مو) رایج‌تر است و نگهداری و مراقبت در این روش‌ها کمتر است. در این روش بعد از مراقبت اولیه، فرد می‌تواند به انجام فعالیت‌های روزمره خود باز گردد.

در صورتی که تمایل دارید مطالب بیش‌تری درباره کاشت مو و یا ریزش مو و روش‌های درمان آن مطالعه کنید می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

کاشت مو...
ما را در سایت کاشت مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سارا راد kashtemume بازدید : 22 تاريخ : شنبه 30 تير 1397 ساعت: 19:10

علم کاشت مو درواقع علمی پزشکی_زیبایی است که برای درمان موهای نازک شده و انواع طاسی بخصوص در مواردی که راه های درمانی دیگر پاسخگو نیست، برای ضخیم کردن موها و رشد موهای جدید در نواحی بدون مو بکار گرفته می شود.


در علم امروز کاشت مو، ثابت شده است که کاشت مو بوسیله موهای خود شخص بهترین روش ممکن درمان ریشه مو  و طاسی است چون بیشترین تطبیق را دارد و امکان اینکه موهای کاشت شده توسط بدن پس زده شود به صفر می رسد. بطوری که موهای کاشت شده از نظر رنگ، اندازه و شکل (فری و صافی مو) شبیه موهای قبلی خواهد بود.

کاشت مو در واقع یک تکنیک ساده است و جنبه زیبایی شناسی دارد که معمولا توسط یک تیم پزشکی و در کلینیک انجام می شود. که به روشهای اصولی و علمی پزشکی تارهای مو یک به یک و بدون هیچ درد و جراحتی در ناحیه ای که دچار ریزش مو شده است جای داده می شود در ضمن ضخامت و پرپشتی موها نیز در کاشت مو توسط تیم پزشکی و فرد متقاضی تعیین و طراحی می شود.

طبق گزارشات تخصصی در زمینه کاشت مو، 1 تا 10 درصد افرادی که کاشت مو انجام می دهند ممکن است نسبت به کاشت مو حساسیت و آلرژی نشان دهند که بصورت قرمزی و خارش پوست سر بصورت موقتی نمایان می شود.

روند کاشت مو:

در ابتدا تیم پزشکی کاشت مو یکسری آزمایشات را برای فرد متقاضی می نویسد تا درخصوص بیماری های احتمالی فرد اطلاعاتی کسب کند . همچنین فرد متقاضی کاشت و تیم پزشکی، درخصوص داروهایی که استفاده می کند، نوع روشی که مدنظرش است، خواسته ها و انتظاراتش از کاشت مو، نتیجه نهایی که حاصل می شود و مسائل دیگری که در کاشت مو اهمیت دارد جلسه ای را برای گفتگو و مشورت برگزار می کنند. سپس در کلینیک کاشت مو، ابرو و یا ریش توسط تیم پزشکی انجام می شود و پس از کاشت یکسری توصیه ها به فرد می شود.

دوام موهای کاشت شده:

موهای کاشت شده پس از کاشت در مراحل مختلف دوام و استواری متفاوتی دارد. بطوری که در هفته اول موهای کاشت شده بسیار شکننده است و در این مرحله موها مستلزم مراقبت و رعایت نکات بهداشتی است. طول عمرموهای جدید کاشت شده 2 تا 3 سال است و پس از ریزش دوباره موهای جدید رشد می کند. برای رشد بهتر موها باید در همان اوایل کاشت مو، پوسته های تشکیل شده در اطراف موهای کاشت شده بوسیله شستشو دادن برطرف شود.

عوارض جانبی کاشت مو:

شاید در روشهای سنتی، کاشت مو  با عوارض جانبی زودگذر مثل خارش، ورم، التهاب و کبودی همراه بود اما در روشهای جدید کاشت مو، با پیشرفت های روز علم کاشت مو، عوارض جانبی بوجود نمی آید. بطوری که در روش نوینی مثل SUT فرد حتی دوره نقاهتی را تجربه نمی کند.

 

کاشت مو...
ما را در سایت کاشت مو دنبال می کنید

برچسب : کاشت مو, نویسنده : سارا راد kashtemume بازدید : 55 تاريخ : شنبه 16 تير 1397 ساعت: 19:59